Ten Guide powinno się traktować bardziej jako fajną wzmiankę. Warek tank nie jest grywany prawie nigdzie ze względu na jego nieprzystosowanie do contentu tego dodatku. Warkiem w procie bardzo przyjemnie robi się dungeony i trashe, ale na bossach jest bardzo słaby, głównie przez brak redukcji na magiczne obrażenia.
Są dwie główne drogi po rozdaniu talentów w drzewku prot - albo pod Deep Woundsy w armsie, albo pod Ulepszone Shouty w fury. Istnieje też możliwość doinwestowania punktów w Safeguard. Szczerze nie widziałem talentów innych niż pod bleeda bez safeguarda. Reszta pojawiała się tylko w teorii.
Jak na każdego tanka wypada mieć glyph na Taunta. Drogorzędnie najbardziej polecam Shield Wall i Last Stand, żeby mieć częściej odpałki. Bez tego nie ma płynnej rotacji odpałek, które albo redukują obrażenia albo zwiększają życie. Reszta, w stylu Shiled Block, często jest mało skuteczna, bo zamiast rzeczywiście redukować to ile życia stracimy, daje nam szansę, że tego życia nie stracimy. A to jest bardzo duża różnica. Minory nie są kluczowe i zazwyczaj widuje się Thunder Clapa, Bloodrage'a i dłuższy shout. Może być na HP i AP.
Najważniejszy na raidy jest Def Cap - 540 defense ratingu. Następnie wypada dobić 9% spell Hita, czyli hard cap na taunta. Temat hita w tankach bywa kontrowersyjny, ale granie poniżej 5% robi problemy z aggro, szczególnie na low gearze. Jak nie chcesz być winny za miss z taunta, to miej 9%. Normalnie około 7% powinno starczyć. W BiSie rzadko kiedy ludzie przejmują się aggro i tam hita definitywnie brakuje. Kolejno interesuje nas już tylko Stamina. Tuż za nią najbardziej wartościowy jest Armor. Wypada mieć ponad 10 Expertise, ale nie należy go na siłę gemować. Po prostu granie na 0 expa będzie stwarzało problemy z aggro. Exp ze spodni T10 jest wystarczający. Reszta defensywnych stat to Block > Parry > Dodge.
Stamina i ewentualnie połówka stamina hit. Meta gema armorowego odpala się jednym kamykiem stamina/agility, bo agi daje armora.
Nie nosimy na rękach
dodatkowego aggro!
Tak jak zazwyczaj najlepiej mieć Engi oraz JC. Mobility z butów pomaga ratować szybko sytuacje typu wyjście z Defile pod bossem, a enchant tankowy w ręce jest świetny i tani. JC daje najwięcej staminy. Za JC drugie w kolejce jest LW, które daje 1 staminy mniej.
W Alliance Dranei z hitem da najwięcej. Nienajgorszy jest też Dwarf, który ma odpałkę na armor. W Hordzie teoretycznie najlepszy jest Tauren, bo ma najwięcej bazowej staminy, ale jest to tak mało, że już lepiej wziąć cokolwiek innego i utylizować raciale orków i troli do nabijania aggro.
Przed walką sprawdzamy czy mamy
Defensive Stance
i rzuciliśmy komuś
Vigilance.
Jeżeli chodzi o maksymalizację aggro to opener PRZED walką wygląda następująco:
około 8 sekund przed pullem odpalamy
Bloodrage.
2 sekundy przed pullem przechodzimy w
Battle Stance
i używamy
Retaliation.
Podchodzimy do bossa, zmieniamy stance na defensive i używamy
Heroic Throwa
i od razu
szarżujemy
w bossa.
Jeżeli zaczynamy od razu z bossem w zwarciu, to nie używamy heroic throwa i szarży.
Pierwsze co poinniśmy zrobić to nabić 5 stacków sunderów, ale nigdy nie używamy
sunder armor, ponieważ mamy jego ulepszoną wersję -
Devastate.
Po wbiciu stacków zaczyna się nasza prio lista w spellach, które generują aggro i rząd debuffów, które trzeba podtrzymywać.
Na bosie trzeba trzymać (jeżeli nie ma zastępstw) - 5 Sunderów,
Demo Shouta,
Redukcję Attack Speeda z Thunder Clapa.
Prio lista jeżeli chodzi o aggro to:
Shockwave >
Shield Slam >
Heroic Throw >
Revenge >
Devastate.
Na wykresie niżej widać też
Concussion Blow,
czyli single target stun, oraz
Mocking Blow,
czyli drugi taunt.
Normalnie nie polecam używać tych speli w rotacji, bo mogą się sytuacyjnie przydać, a devastate robi niewiele mniej aggro i trzyma sundery.
Jeżeli chodzi o rotację i opener to wprawdzie tyle.
Czy warto używać
Heroic Strike'a
i
Cleave'a?
Tak, ale tylko jak mamy dużo rage'a - przynajmniej 70.
Podbindowanie tych speli może wyssać nas szybko z rage'a i nie będziemy mieli na ważniejsze spele.
Także jak najbardziej powinno się ich używać, ale tylko jak możemy sobie na to pozwolić.
W przypadku dwóch targetów nie bawimy się jeszcze w full aoe
- lepiej indywidualnie bić oba moby sukcesywnie podbudowywując aggro i trzymając 5 sunderów.
Wyjątkowo przydatny tutaj jest revenge, który bije dwa targety.
Na trzech i więcej targetach nie ma co już się bawić i po prostu spamimy co cd shockwave i thunder clapa we wszystko.
Jeżeli chodzi o defensywki to mamy:
Wiele speli warka lepiej mieć w postaci makra, które od razu zmienia stance jeżeli jest to potrzebne. Warek ma aż trzy taunty - Taunt, Mocking Blow i Challenging Shout. Jeżeli nie ma innego warka (raczej mało prawdopodobne), to musimy podtrzymywać jeden z shoutów - na HP albo AP. Mamy kilka interruptów, ale najprawdopodobniej do PvE starczy tylko Shield Bash. Pod ręką trzeba też mieć gdzieś Disarma. Faworyt fanów to najprawdopodobniej Intervene, który redukuje aggro i pozwala przyjąć hita zamiast targetu. Każdy warek powinien mieć Berserker Rage na pasku. Recklessness jest ogólnie niepolecany, ponieważ zwiększa otrzymywane obrażenia, ale jak jesteśmy pewni tego, że nie umrzemy na początku walki to można go stosować przy openerze. Shattering Throw również jest standardowy dla każdego warka. Intimidating Shout może być przydatny w skrajnych sytuacjach - przykładowo mind controla. Jeżeli lubicie bawić się w reflecty frostboltów i innnych detali to z pewnością zadowoli was Spell Reflection. W razie potrzeby często może się przydawać Intercept prócz samej szarży.
Po ogarnięciu openera i rotacji nie ma zbyt wielu niuansów na prot warku. Popisywać się można głównie na trashu, dzięki Interwenom, ładnym Shockwave'om i sprawnym zgarnianiem aggro. CDki defensywne warka są bardzo nieregularnie rozłożone, więc ich utylizacja może nie być tak oczywista jak przykładowo na DK.
Prot War w BiSie ma dosyć mało hita.
Nie kompensuje się tego deficytu, bo zazwyczaj na takim gearze nabijacze załatwiają twoje problemy z aggro.
Jeden jedyny BiS
1. Head. Broken Ram Skull Helm.
2. Neck. Bile-Encrusted Medallion.
3. Shoulder. Sanctified Ymirjar Lord's Pauldrons.
4. Cloak. Sentinel's Winter Cloak.
5. Chest. Sanctified Ymirjar Lord's Breastplate.
6. Wrist. Gargoyle Spit Bracers.
7. Weapon. Havoc's Call, Blade of Lordaeron Kings.
8. Shield. Icecrown Glacial Wall.
9. Hands. Sanctified Ymirjar Lord's Handguards.
10. Waist. Verdigris Chain Belt.
11. Legs. Sanctified Ymirjar Lord's Legguards.
12. Feet. Treads of Impending Resurrection.
13. Ring 1. Ashen Band of Endless Courage.
14. Ring 2. Devium's Eternally Cold Ring.
15. Trinket 1. Sindragosa's Flawless Fang.
16. Trinket 2. Petrified Twilight Scale.
17. Ranged Weapon. Dreamhunter's Carbine.
Za chuja nie donuj cokolwiek na prot warka. Jak już musisz, to najlepiej jest zaopatrzyć się w PTS, Trinket Sindi i Havoc'a. Tarczę wcześniej czy później dostaniesz za frajer, więc definitywnie jej nie donuj.