Demo to jeden z najmniej lubianych casterów, bo nie robi dużo obrażeń w stosunku do reszty. Dobre granie demo nie jest też proste i wymaga sporo zaangażowania. Jednak jest on konieczny na raidzie, bo daje unikatowy buff na SP.
Są tylko jedne dobre talenty na demo. Redukcja pushbacków na ICC jest bardzo ważna, bo na większości bosów coś w nas lekko pierdzi za kilkaset DMG, więc bez tej redukcji tracimy mnóstwo czasu na dodatkowe castowanie.
Definitywnie potrzebny jest Life Tap. Pozostają nam dwie pozycje z czego mamy trzy do wyboru. Przy małym haste nie polecam grać Quick Decay. Jest to natomiast dobry glyph przy bardzo wysokim haste (+1200). Na niższym gearze lepiej spełni się Felguard i Meta. Minory nie są kluczowe na demo. Polecam mieć Drain Soul i Ritual of Souls. Jako trzecie najpopularniejsze jest szybsze pływanie pod wodą, ale nie ma to za bardzo użytku.
Niestety demo potrzebuje dużo hita, bo nie ma dodatkowego hita w talentach. Jest to 14% hita (17% - misery), W alliance 13%. Po Hit capie chcemy jak najwięcej SP. Jest to SP nie tylko dla nas, ale też dla raidu. Póki nie ma się przynajmniej tego 3000 SP, powinno się iść 100% w SP, aby dawać większy buff niż jakiś totem. Na niskim gearze teorytycznie kryt jest bardziej wartościowy niż haste, bo kryty demo są dwukrotnie większe. Klasycznie ludzie tak nie robią i gemują się pod kolor w standardowy sposób - SP>Haste>Spirit. Pojęcie haste capa na demo nie jest osiągalne, więc nawet na bisie można dobijać w opór haste pod kolor.
Demo gemuje się pod kolor w większości przypadków:
Chcemy mieć jak najwięcej SP i Haste. Wyjątek to jedna niebieska dziura w itemie. Wtedy po prostu dajemy 23 SP. Jak brakuje nam hita, to oczywiście można dogemować pod kolor hita.
Typowy caster – Engineering i Tailoring. Wszystko stawiamy na burst nasz i raidu, a demo ma bardzo duży burst i z czasem znacząco traci DPS. Drugorzędnie polecam Jewelcrafting, bo to pasywnie najwięcej SP.
W Alliance najlepszy jest Human, ze względu na największy Spirit, czyli najwięcej SP. Drugorzędnie mamy gnoma z racji zwiększonego intelektu. W Hordzie wygrywa Ork, bo ma lepszego peta i odpałke na SP.
Jako Warlock wypada być wcześniej na miejscu i postawić
Szafe!
Na demo zawsze trzeba mieć peta, bo daje on mnóswo buffów wam i raidowi!
Przed każdą walką wypada mieć chcociaż kilka Soul Shardów!
Przed walką sprawdzamy czy
mamy peta
i
jest nakarmiony.
Sprawdzamy też czy starczy nam
enchantu z kamyka do końca walki.
Jeżeli możemy to
szykujemy portal
do
potencjalnego teleportu.
Odpalamy
Fel Armor
i
Soul Link.
GCD przed walką używamy
Life Tapa.
Jako pierwszy precastujemy, albo rzucamy na pullu
Shadow Bolt,
bo daje on
5% kryta całemu raidowi.
Wrzucamy po nim
Immolate
i
Corruption.
Używamy
Demona
i stojąc w melee odpalamy od razu
Immolation Aurę.
Wrzucamy
Curse of Doom.
Teraz pozostaje spamienie shadow bolta i podtrzymywanie efektów.
Efekt
glypha z Life Tapa
powinien mieć jak największy uptime i powinno się go odnawiać przed wygaśnięciem.
Reszty dotek, czyli Immolation, Corruption i Curse'a nie powinno się ucinać.
Jeżeli wszystkie doty i efekty są na targecie, spamimy shadow bolt.
W przypadku procnięcia
Molten Cora
rzucamy
Incinerate
aż zejdą nam jego stacki.
Największym gamechangerem na demo jest
Decimation
i powinna to być najważniejsza rzecz po opanowaniu podstawowej rotacji.
Przy każdym procu Decimation chcemy wrzucić jak najwięcej
Soul Fire.
Standardowo będziemy mieć taką możliwość na życiu bossa ponieżej 35%,
ale powinno się też szukać okacji procnięcia tego talentu gdziekolwiek -
spike na Marro, addy na Lady, addy na GS, beasty na DB, oozy na PP, prince z 1HP na BPC, tomby na Sindi, ghoule na LK.
Nie można też wpadać w manię execute'a bossa i trzeba pamiętać o 5% z shadow bolta, bo magowie nie będą rzucać
Scorch'a.
Na execute fazie nie opłaca się trzymać dotek na bossie oprócz Immolate jeżeli ma się
czteroset T10.
Można je natomiast nakładać podczas biegania, żeby nie tracić depsu.
Jeżeli mamy poprawić Curse of Doom, a walka nie będzie trwała minuty,
to oczywiście tego nie robimy i powinniśmy użyć
Curse of Agony.
Zazwyczaj nie ma nawet takiej okazji, bo jesteśmy na execute fazie i lepiej nam zrobi Soul Fire niż CoA.
Bicie dwóch targetów na demo jest bardzo nieefektywne. Multidoting opłaca się tylko na Immolate, żeby odpalać czteroset T10. Z tego powodu przy dwóch targetach dajemy po prostu shadow bolta na oba, immolate na oba i bijemy jeden. W przypadku trzech nawet nie warto shadow boltować, co najwyżej sam immolate. Przy czterech sprawa się zmienia. Dwa dodatkowe immolate'y i spamimy Seed of Corruption. Nie używamy Rain of Fire. Można nim co najwyżej dobijać trash. Trzeba pamiętać, że seed musi dolecieć i wybuchnąć na targecie i zdejmuje on corruption. Można mieć kilka seedów, więc przy bardzo małym DPS, najlepiej jest seedować kilka targetów.
Zdarza się potrzeba na użycie Curse of Tongues albo bardzo sporadycznie Curse of the Elements, jeżeli na raidzie nie ma balasa ani unholy. Drain Soul jest potrzebny do zbierania kamyków. Soulstone, który zazwyczaj idzie na tanka albo jakiegoś druida. Soulshatter potrafi uratować przed przebiciem, szczególnie na openerach, a demo nie ma w talentach redukcji agro ze speli. Death Coil to instantowe CC. Fear to też skuteczne CC. Tak samo jak Howl of Terror. Banish przydaje się na ToCu na rdudu. Eye of Kilrogg przydaje się do pulania niektórych addów jeżeli hunter zamula. Fel Domination szybciej suma peta. Kibel dla tych co lubią trzymać kamień, którego nigdy nie użyją. Szarża Demona dla sytuacyjnego mobility.
Klikasz w pierwszym GCD - odpala demona, kolejne kliknięcie odpala immo aurę:
#showtooltip
/cast metamorphosis
/cast immolation aura
Odpalanie peta pod spamem shadow bolta (analogicznie można soul fire):
#showtooltip Shadow Bolt
/cast !demonic empowerment
/cast shadow bolt
Melee swing z shadow cleava pomiędzy casty:
/showtooltip
startattack
/cast shadow cleave
Najważniejszy min-maxing to jak najwięcej Soul Fire. Dopóki SF nie jest największym źródłem waszego DMG, reszta detali nie będzie miała znaczenia. Stawianie portalu na niektórych bossach może być istotne przy redukcji biegania - przykładowo LK, albo BPC. Wiele osób używa na openerze szarży. Nie wiem po co to robią, bo zamiast marnować GCD na spell który nie robi DMG, mogliby spokojnie wycastować corru, curse i w tym czasie podejść do melee. Można to nawet zrobić samym corru jeżeli ma się nitro buty. Szarża powinna być używana tylko jak rzeczywiście powinniśmy się szybko daleko ruszyć, a nie mamy portalu - przykładowo nie ma kto soakować duchów na P3 LK i trzeba przebiec przez platformę i się schować za bossem. Ale są to bardzo skrajne sytuacje. Zrobienie szeregu questów daje możliwość sumania Infernala. Jego summon zadaje całkiem spory DMG, a sam pet bije też dużo. Niestety nie proca on SP i po minucie znika, więc można go używać tylko na około ostanie pół minuty walki. Dobrym dodatkiem do depsa jest używanie Shadow Cleave'a na demonie jeżeli jesteśmy w melee. Można go wcisnąć między instantowe casty - corru, life tap, curse'a.
Najczęściej demo z hunterami jest odpowiedzialny za podbijanie kulek podczas Price'ów. Na BPC wyłączamy szarże na pecie, bo buguje kulki i wybuchają na ziemi!
W wielu gildiach od demo wymaga się rzucania CoT na Kelesetha jeśli ma życie podczas walki na BPC. Wydłuża to jego casty na tyle, że boss prawie w ogóle się nie rusza, a tank może stać spokojnie w dystansie 20-30 yardów. W ten sposób nie trzeba wstrzymywać AoE, bo tank stoi z dala od bossa z kulkami dającymi shadow resistance. Ten sam manewr działa też na zielonego ooze'a na PP, ale tutaj rzadko widuje się ten chwyt, bo wprawdzie zyskuje się na nim jakieś pół sekundy. Curse ten działa też na Empowered Vortex Valanara na BPC oraz Blistering Cold na Sindi, ale tutaj jest to już średnio pożądane, bo czasu zazwyczaj jest wystarczająco żeby odbiec. Dłuższy cast wywołuje jedynie większą panikę wśród ludzi.
Słyszałem mity o cancelurze na Demonic Pact i czekanie aż procnie na trinketach. Jest to dosyć dziwne, bo wtedy nie mamy przez moment mnóstwa SP i czekamy aż znowu nam procnie, a efekt sam się odświeża przy kolejnych krytach peta, więc nie wiem dlaczego ktokolwiek by tak robił.
W dyskusjach min-maxowania pojawia się też często temat shadow bolta rank 1. Jest to o wiele krótszy cast, który przy bisie ma wartość ponieżej 0.7s, ale sam spel bije zniewalające 30-100 dmg. Ponadto i tak nie wycastujemy kolejnego spela przed GCD, który wynosi niecałą sekundę. Niemniej jednak proca on normalnie Decimate. Normalny SB uderzy przynajmniej za jakieś 6k, ale castuje się niecałe 1.4s. Pojawia się pytanie czy warto procać Decimate SB rank 1 i zyskać SF 0.4 sekundy wcześniej czy normalnie używać SB i zadać normalny DMG, a może nawet kryta za 14k. Według mnie SB rank 1 ma sens tylko w sytacji jak BPC, gdzie nie chcemy w ogóle zadać DMG targetowi, bo nie ma on kompletnie znaczenia. W całej reszcie sytuacji więcej depsu da zwykły SB. Skrajnym przypadkiem jest też sytuacja - muszę użyć SB rank 1, bo normalny SB nie zdąży w ogóle dolecieć i target mi umrze. Wtedy jest to również całkowicie logiczne. Wniosek jest z pewnością taki, że warto jest mieć to SB rank 1 na pasku, a kiedy i czy powinno się go używać - to już bardzo zależy.
Z racji dużego niedoboru hita nie ma wariacji w BiSach Warlocka.
Istnieje build pod spirit, który daje najwięcej SP, ale brakuje w nim mnóswo innych stat,
przez co przestaje się indywidualnie zadawać obrażenia.
Jest to o wiele gorsze i nie warte dociśnięcia tego kilkadzisiąt dodatkowego SP dla raidu, dlatego tutaj prezentuję tylko jeden BiS:
BiS Demo
1. Head. Sanctified Dark Coven Hood.
2. Neck. Amulet of the Silent Eulogy.
3. Shoulder. Sanctified Dark Coven Shoulderpads.
4. Cloak. Cloak of Burning Dusk.
5. Chest. Sanctified Dark Coven Robe.
6. Wrist. Bracers of Fiery Night.
7. Weapon. Bloodsurge, Kel'Thuzad's Blade of Agony.
8. Off-Hand. Shadow Silk Spindle.
9. Hands. Sanctified Dark Coven Gloves.
10. Waist. Crushing Coldwraith Belt.
11. Legs. Plaguebringer's Stained Pants.
12. Feet. Plague Scientist's Boots.
13. Ring 1. Ashen Band of Endless Destruction.
14. Ring 2.Valanar's Other Signet Ring.
15. Trinket 1. Charred Twilight Scale.
16. Trinket 2. Phylactery of the Nameless Lich.
17. Wand. Corpse-Impaling Spike.
Zaczynamy od Trinketów - cts i phylka. Następnie najlepiej jest załatwić sprawy RS25HC: back oraz wristy. Definitywnie nie powinno się donować Bloodsurge'a, bo nosi go jeszcze tylko Mag i Hpala. Ponadto jest mnóstwo alternatyw broni: normalowy Bloodsurge, Staff z LK10HC, Dagger z LK10HC, Staff z BQL25HC, Staff z VDW10HC, Staff z LK25HC.
Frejmy rajdowe - Healbot / Grid / Elvui / Vuhdo - chcociażby rzucisz soulstone jak normalny człowiek.