Shamaneeee!!!
O szamanie słów kilka, jest najbardziej flexible healerem jesli chodzi o playstyle, można się bawić w Chain Heal spam, lecząc kilka osób naraz lub podleczać single target mocnymi direct healami.
Najbardziej wszechstronny healer, ze względu na to jak wspaniale można nim leczyć, co nie znaczy, że jest to proste.
Najczęściej brany na solo heala na raidach 10 osobowych, przez to jak dobry szaman wystaczy, żeby odleczyć samemu większość bossów i też dlatego, że szaman w DPS ciągnie kichę, a ktoś Bloodlusta/Heroism musi dawać.
Jedyne słuszne i prawilne talenty na shamana, tylko te się gra, jak grasz bez dispela w talentach i dajesz 1/3 punkty w Elemental Weapon po mocne 12 SP to jesteś za przeproszeniem dzbanem. Krótko omawiając kilka ważnych aspektów talentów Resto Szamana, coby wiadomo było co robi co. Pierwsza rzecz to dwa spelle, które nam wpadają z drzewka. Riptide i Earth Shield. Ten pierwszy to insta-cast spell, którym możemy kogoś podleczyć i zostawiamy na nim hotkę lecząca. Fajny spellek by podleczyć jakiegoś DPS na szybko. Drugie to natomiast potocznie mówione "Ziemniak", rzuca się go zazwyczaj na Main-Tanka, który trzyma bossa, Ziemniak ma 9 stacków, każdy jeden stack podlecza tanka kiedy dostanie obrażenia. Trzeba go pilnować i mieć na tanku 24/7 bo ułatwia nam to życie i innym healerą również. Następną ważną rzeczą jest Ancestral Healing, który podczas leczenia nakłada buffa na 12 sekund, redukujący obrażenia fizyczne o 10% na tej osobie. Tutaj jak ziemniak, staramy się to trzymać zawsze na tankach, głównie na Main-tanku. Ancestral Awakening to kolejny ważny talent o jakim musimy pamietać. Kiedy nasz healing będzie krytem to 30% heala tego spella otrzyma osoba z najmniejszą ilością życia. Ważna rzecz, o której warto pamiętać. Na sam koniec zostawiłem Tidal Waves, aktywuje się on po wycastowaniu Chain Heala lub rzuceniu Riptida. Wtedy dostaniemy 2 stacki na następne casty. Skracający cast Healing Wave o 30% i zwiększający szanse na kryta o 25% na Lesser Healing Wavie.
Trzy obowiązkowe glyphy, które zawsze i wszędzie się gra:
Glyph of Chain Heal, zwiększający ilość osób przez nas leczących tym spellem o 1. (Czyli zamiast 3 osoby, leczymy 4)
Glyph of Earth Shield, zwiększający leczenie stacków ziemniaka o 20%
Glyph of Lesser Healing Wave, zwiększający siłe wspomnianego spella o 20% kiedy go rzucamy na osobę posiadająca ziemniaka. Inaczej mówiąc, będziemy leczyć tanka o 20% mocniej Lesser Healing Waveami
Co do minor glypha to musimy mieć:
Glyph of Renewed Life, co by reinkarnacja nie kosztowała nas matsów i możemy sobie używać bez konieczności posiadania takowych.
Glyph of Water Shield, zwiększa o 1 ilość stacków Water Shielda z 3 => 4, rzadziej będziemy wtedy musieli go odswieżać
W skrócie: Haste (jeśli brak soft-capa) > Spell-power > Kryt > Haste (jak już mamy soft-cap) > Wszystko inne
Jak każdy inny caster, Resto Shaman potrzebuje soft-capa na haste, tym capem jest 1269 haste. Wtedy nasz Lesser Healing Wave spada do 1 sekundy, czyli do Global Cooldowna.
Dobijając dalej haste możemy skrócić chain heala z 1.7 do 1.6 co tak niekoniecznie jest opłacalne na rzecz spell-powera.
Spell-power jak to spell-power, wzmacnia nasze spelle leczące. Natomiast kryt zwięszka dla nas szanse na procnięcie Ancestral Awakeningu.
Rshama generalnie nie gemuje się pod kolor. Gemowanie wygląda następująco:
Powszechne combo – Engineering i Jewelcrafting. JC to klasycznie najwięcej stat w porównaniu do innych profesji. Od biedy tailoring po enchant na pelerynkę.
W hordzie najlepszą rasą dla Rshama jest Troll, przez racial do szybszego castowania. Reszta jest raczej średnia. W alliance natomiast nie mamy wyboru i gramy kozą.
Zbyt dużej dywersji tutaj nie ma. Ziemniak na tanku 24/7, Riptide staramy się rzucać off-cooldown na tanka lub jakiegoś DPS co brakuje "trochę" HP. Chain heal spam jak cały raid obrywa, Lesser Healing Wave jak chcemy kogoś podleczyć. Healing Wave do wyleczenia kogoś do fulla. Jak nie mamy co leczyć to spamimy Lesser Healing Wave w tanka. Healing Wave w ostateczności bo długo się castuje i dużo many zabiera.
Zawiele tutaj nie ma, ale jednak i tak warto te rzeczy powyciągać:
- Bloodlust / Heroism - Wiadomka, buff dla raidu, żeby bić mocniej przez 30%
- Ancestral Spirit - Spell którym ożywiamy martwego sojusznika poza combatem
- Mana Tide Totem - Totem regenerujący mane dla naszego party
- Earthliving Weapon - Rzucanie buffika na brońke
- Water Shield - Co by mieć MP5 i jakoś regenerować mane samemu
- Cleanse Spirit - Ściąganie cursa z siebie lub targetu
Jedna i jedyna prawilna BIS lista, nie ma innej, trzymać się jej jak słowu Bożemu.
BiS Lista:
1. Head. Sanctified Frost Witch's Headpiece.
2. Neck. Blood Queen's Crimson Choker.
3. Shoulder. Sanctified Frost Witch's Spaulders.
4. Cloak. Cloak of Burning Dusk
5. Chest. Sanctified Frost Witch's Tunic.
6. Wrist. Phaseshifter's Bracers.
7. Melee Weapon. Val'anyr, Hammer of Ancient Kings > Royal Scepter of Terenas II
8. Off-hand. Bulwark of Smouldering Steel.
9. Hands. Changeling Gloves.
10. Waist. Split Shape Belt.
11. Legs. Sanctified Lasherweave Legplates.
12. Feet. Plague Scientist's Boots
13. Ring 1. Ring of Phased Regeneration.
14. Ring 2. Ring of Rapid Ascent.
15. Trinket 1. Solace of the Fallen / Althor's Abacus.
16. Trinket 2. Glowing Twilight Scale.
17. Totem. Totem of the Surging Sea.
Dobrym wyborem jest solacka, z uwagi na fakt, że na tym serwerze o TOGC25 raczej ciężko. Co do reszty itemów to raczej nic się nie opłaca. No może GTS jeszcze przejdzie.