Restoration Druid

Intro

Drzewiec, Rdudu, bo tak na to też się mówi, raczej jest "support" healerem, który pomaga doleczać raid, niżeli być faktycznym głównym lecznikiem. Jego healing polega na HoT'ach (Healing on Time), które pomagają podtrzymać sojuszników zanim dostaną direct heala.

Talenty

Na drzewcu w zasadzie, są dwa typy talentów, te drugie to raczej nie zalecam, dlatego tutaj o nich nie będę wspominał. Docelowo gra się te, tak zwane talenty pod "856 hajsta". Wartą wspominki rzeczą dla tych talentów jest Revitalizing oraz Living Seed. Pierwsza rzecz sprawia, że targety, na które mamy nałożone hotki, Wild Growth oraz Rejuvination, mają szanse odzyskać energie. W postaci many, energi, runic powera czy też fury. Drugie natomiast to wczesniej wspomniany Living Seed, który sprawia że nasze krytyczne healingi z nourishe nakładają buffa na target. Sprawia on, że następny attack od bossa jaki wejdzie od razu zostanie uleczony. Główne zastosowanie tego to nakładanie tego na tanków, na dps'ach raczej średnio to działa bo nie otrzymują obrażeń.

Rdudu
Talenty dla Resto Druida

Glyphy

Obowiązkowy zestaw glyphów na drzewca to Glyph of Wild Growth, dodaje nam on jeden więcej target, który otrzyma tą hotkę. Czyli zamiast 5 osób, dostanie je 6. Następne Glyph of Swiftmend, zaprzestaje nam ściągać z targetu Rejuvination bądź Regrowth, zamieniająć to w instant-casta heala nie poświęcający niczego dla nas. Co do ostatniego glypha tutaj można by się rozwodzić. Większość drzewców gra Glyph of Nourish ze względu na Ruby Sanctum 25HC gdzię musi tym spellem pomagać doleczać tanka, ale też dobrym wyborem jest Glyph of Rejuvenation. Pod żadnym pozorem nigdy nie bierzemy Glypha of Rapid Rejuvination, dlaczego? Ponieważ zjada nam ilość łącznych ticków reju, w zamian za szybsze jego działanie. Czego nie chcemy.

Staty

Drzewiec w zasadzie ma jedną ważną statystykę, która musi dobić jako pierwsza, jest to haste. Chcemy go osiągnąć, aż 856, co pozwoli nam zredukować Global Cooldown na rzucanie Rejuvination do 1 sekundy. Następne możemy się skupiać na innych statystykach takich jak Spellpower, czy Spirit. Pamiętajmy jednak, żeby nie poświęcac za dużo spellpower, aby dobić tego haste capa. Warto też zaadresować jak wygląda sytuacja z krytem, niestety rdudu nie benefituje prawie wcale z tej statystyki. Zwiększa to tylko szanse nałożenia Living Seeda. Nasze hotki nie mają możliwości krytowania, jedynie direct heale. Takie jak Nourish, Swiftmend. Dlatego nie musimy aż tak zwracać uwagi na tą statystykę, biorąc pod uwage, że naszym głównym zadaniem będzie raczej spamić hotkami w ludzi na rajdzie, niżeli direct healować.

Gemy

Drzewca generalnie nie gemuje się pod kolor. Gemowanie wygląda następująco:

Enchanty

Profesje

Powszechne combo – Engineering i Jewelcrafting. JC to klasycznie najwięcej stat w porównaniu do innych profesji. Od biedy tailoring po enchant na pelerynkę. Warto tu napomnieć również, że na Rdudu NIE GRAMY HASTE ŁAPEK Ponieważ nasze spelle w postaci hotek nie benefitują z tego haste, przyśpiesza to tylko cast time, który na nourisha i tak już mamy na 1 sekundę.

Rasy

No tutaj nie ma za dużego wyboru, albo mućka w hordzie albo elf w alliance. Elf napewno wygrywa z tych dwóch, bo ma shadowmelda co potrafi uratować w niektórych sytuacjach. Jak ktoś chce aspekt role-playowy to polecam Taurena bo ma bonus do herbalismu.

Rotacja

Po krótce wpierw dla tych, którym się nie chce czytać. Rzucamy Wild Growth co CD, czyli co 6 sekund. Regrowth + Reju zawsze na tankach. Zdrowa zasada drzewca to 6 Reju -> Wild Growth -> 6 Reju -> Wild Growth, i tak dalej. Swiftmend to taki "o jezu on umiera" spell, którym możemy instantowo podleczyć kogś. Na Clearcascie możemy rzucać Lifeblooma by regnąć trochę many.

Bardziej szczegółowo opisując, to jak wyżej wspomniane staramy się trzymać złotej reguły: Wild Growth -> 6x Reju -> Wild Growth -> 6x Reju Staramy się generalnie na wszystkich rozłożyć Rejuvination, żeby każdy ją miał jakby coś poszło nie tak. W idealnym świecie staramy się prioretyzować klasy co benefitują z Revitalizing, czyli rogal, feral, dk unholy. Nie jednemu rogalowi się morda ucieszy jak mu energia fajnie wraca, uwierzcie mi. Regrowtha raczej rzucamy tylko na tanków, na DPS to raczej średni spell. Swiftmend to taki awaryjny spell, żeby kogoś podleczyć jak akurat się ruszamy, albo jeśli trzeba go szybko podleczyć. Warto tutaj pamietać, że ta osoba musi mieć na sobie Reju lub Regrowth, aby Swiftmenda mozna było użyć. Nourish to nasz przyjaciel od szybkiego direct heala, bo ten spell szybko się castuje a zawsze podleczy te 10k HP, uzywa się raczej tego sporadycznie bo my chcemy tylko rzucać hotki na ludzi niż ich doleczać. Co do Lifeblooma, no sprawa wygląda tak, że to gówno spell i się go nie używa. Jedyne słuszne zastosowanie to jak procnie nam clearcasting z talentów, to wtedy możemy sobie pozwolić na jego uzycie docelowo na tanka, coby nam jakoś many regneło. Sumaryzując, spam hotkami i wild growthem, staraj się trzymać na dobrych dpsach. Używaj Swiftmend / Nourish jak chcesz kogoś szybko podleczyć do fulla.

Co Warto Mieć na Pasku

Zawiele tutaj nie ma, ale jednak i tak warto te rzeczy powyciągać: - Rebirh - Tak zwany Combat Ress, wskrzeszenie sojusznika podczas walki
- Revive - Spell którym ożywiamy martwego sojusznika poza combatem
- Gift of the Wild - Spell dający wszystkim buffa Mark of the Wild
- Barkskin - Defensywka, którą możemy sobie odpalić w razie problemów
- Cyclone - Na Lady Deathswhisper bardzo użyteczny spell
- Remove Curse - Ściąganie cursa z siebie lub targetu
- Tranquility - Mocny heal dla naszego party
- Innervate - regeneracja many dla nas samych lub dla kogoś innego

Dyskusja / Niuanse

Val'anyr, Scepter czy Trauma, odwieczna zagadka Resto Druidów. Co do wyboru broni to jeśli możemy sobie pozwolić finansowo to oczywiście Val'nnyr jest najlepszą opcją. Sprawi że nasze hoty nakładają bańki!. Jeśli niestety nie mamy takiej możliwości, to tutaj zaczyna się dyskusja, na niektórych bossach lepiej wychodzi Trauma poprzez swój AOE healing, a na niektórych Scepter przez większą ilość którą zapewnia. Trauma sprawdzi się lepiej na bossach w ICC takich jak: Marro, lewy ziemniak, pp, bql, sindra. Natomiast na reszcie juz lepiej mieć Sceptera.

BiS Listy

Tutaj w zasadzie są tylko dwa sporne itemy co do BIS listy, pelerynka i trinket. Dużo osób gra pelerynę z Ruby Sanctum 25HC przez to że daje najwięcej SP i statystyk, plus czerwony socket. A niektórzy wolą grać peleryne ze spiritem z DBS25HC.
Następnym takim itemem jest trinket, większość gra solackę jeśli tylko mogą, by mieć spokój z maną, natomiast w zasadzie drzewiec prawie nigdy się nie mani, przez co Abacus jest lepszym wyborem pod względem najwięcej SP, ale jego procnięcie, niestety jest do dupy.


BiS Lista:

1. Head. Sanctified Lasherweave Helmet.
2. Neck. Bone Sentinel's Amulet.
3. Shoulder. Sanctified Lasherweave Pauldrons.
4. Cloak. Cloak of Burning Dusk / Greatcloak of the Turned Champion.
5. Chest.Sanguine Silk Robes.
6. Wrist. Phaseshifter's Bracers.
7. Melee Weapon. Val'anyr, Hammer of Ancient Kings > Royal Scepter of Terenas II / Trauma
8. Off-hand. Sundial of Eternal Dusk.
9. Hands. Sanctified Lasherweave Gauntlets.
10. Waist. Professor's Bloodied Smock.
11. Legs. Sanctified Lasherweave Legplates.
12. Feet. Boots of Unnatural Growth / Plague Scientist's Boots.
13. Ring 1. Ashen Band of Endless Wisdom / Ring of Phased Regeneration.
14. Ring 2. Memory of Malygos.
15. Trinket 1. Solace of the Fallen / Althor's Abacus.
16. Trinket 2. Glowing Twilight Scale.
17. Idol. Idol of the Black Willow.

Słuszny wybór tutaj do donacji jest Val'anyr, Hammer of Ancient Kings, najlepsze co może być dla drzewca i czego raczej "normalnie" nie damy rade zdobyć. Następnym dobrym wyborem jest solacka, z uwagi na fakt, że na tym serwerze o TOGC25 raczej ciężko. Co do reszty itemów to raczej nic się nie opłaca. No może GTS jeszcze przejdzie. Z zasady Rdudu raczej prosto jest ubrać przez fakt, że jego itemy nie kolidują z żadnym specem i tym, że graczy drzewca jest też raczej mało.