Sowa to bardzo przydatny i prosty caster, który opiera się na zapętlonym schemacie gry, więc bardzo polecam go dla zaczynającym grę. Dla balasa zawsze powinno być miejsce na raidzie, bo daje mnóstwo utility w postaci bufów i mnóstwa użytecznych speli.
Teoretycznie na low stabilniej jest grać ulepszony insect swarm, ale kilka raidów i już mamy na tyle dużo kryta, że niespecjalnie opłaca się używać insect swarma w rotacji. Przydatniejsze się robi większe AOE. Zawsze trzeba mieć Tajfun! Poza Thunderstormem (który ma ele szaman - rzadziej widywany na raidach) jest to jedyny AOE interrupt, który ma ogromne znaczenie przy kilku castujących przeciwnikach i jest dobrym fillerem jak nie ma co kliknąć i trzeba biegać.
Standard to glyph na Starfire i Starfall. Jako ostatni najczesciej widywamy jest Moonfire. Alternatywnie ludzie grają też glyph na Focus, który przy dobrym pozycjonowaniu daje większe obrażenia. Polecam to tym, którzy mają już dobre ogranie i chcą wyciskać z siebie więcej na niektórych bossach. W większości casualowych sytuacji lepiej się sprawdzi większy zasięg starfire. Jest jeden minor glyph na bala, który jest bardzo ważny - Unbridled Rebirth, który daje darmowe combat ressy. Pośród reszty najpopularniejsze wybory to tańszy wild i dłuższy dash. Nie gra się minora na tajfun! Jego jedyne sensowne zastosowanie to dziwkowanie na obrażeniach. Niezależnie od tego czy to LK czy DBS. O wiele bardziej przyda się jako odepchnięcie od kogoś, kto ma za duże aggro, dając czas na naprawienie sytuacji innym.
Zaczynjąc od Hita. Balas dosyć unikatowo potrzebuje 10% hita (17% - sprej - talenty), a w alliance z draneiem w grupie 9%. Balas nie działa jak mag i ładowanie statystyk w kryta poświęcejąc SP nie jest warte świeczki. Zawsze będzie się wam opłacało mieć więcej Spell Power. Drugorzędnie chcemy mieć dużo Kryta. Jest on ważniejszy niż haste, bo decyduje o tym jaka będzie szansa na procnięcie najwżniejszego mechanizmu balasa - Eclipse'a. Teorycznie Soft Cap kryta na bala to szansa na kryta z full buffami + 40% z Eclipse'a, ale dodatkowe ładowanie w kryta daje zdecydowanie większą szansę na stabilniejszy gameplay. Dlatego większość osób nie kłopota się w ogóle z liczeniem tego ile ma kryta i zbiera po prostu w opór statystyk. Jednakże oczywiście jest też nam potrzebny Haste, bo bez niego casty Starfire byłyby ogromnie długie. Dlatego preferujemy go zdecydowanie bardziej nad Spiritem, który daje nam jakąś symboliczną ilosć SP. Haste z itemów nie powinnien nam znacząco szkodzić, no chyba że bardzo mocno schodzimy na caście Wratha poniżej sekundy.
Balansa zdecydowanie zazywczaj gemuje się pod kolor:
Oczywiście pojedyncze niebieskie dziury to miejsce tylko na 23 SP.
Tak jak każdy caster – Engineering i Tailoring. Co prawda druid może się zmienić w kota i odbiec na dashu, ale jednak nie ma to podjazdu do engi butów. Burst na trinketach z backiem oraz ręce Engi najlepiej ze sobą współgrają, kiedy bombimy ze Starfire. Często widywane jest też Jewelcrafting, które też jest fajne dla grających drzewcem, misiem i najlepsze dla kotów.
No tu tak jakby... nie ma wyboru
Walkę prowadzimy oczywiście w
formie sowy.
Przed walką dajemy wszystkim
Wilda.
Rzucenie Wilda przed walką ma szansę na procnięcie
dwusetu T10.
Przed samym pullem summonujemy
Treanty.
Jeżeli mamy taką możliwość, to precastujemy
Wratha.
W momencie jak Wrath leci to wrzucamy
Fearie Fire.
Jeżeli gramy talenty pod
Insect Swarm,
to wrzucamy go tutaj do kolejki.
W większości przypadków tak się nie robi i nakładamy od razu
Moonfire.
Spamimy Wrath póki nie procnie
Lunar Eclipse.
W trakcie openera rzuca sie również
Starfall,
ktory zyskuje najwięcej po procnięciu trinketów.
Na walkach, które trwają przykładowo 2:10, nie opłaca się czekać i lepiej od razu użyć starfalla po pierwszym wrathcie,
żeby wcisnąć w walce jeszcze dwa kolejne.
Po procnięciu Eclipse'a upewniamy się, że na targecie jest Moonfire niezależnie od tego jaki build gramy i zaczynamy spamić
Starfire.
To jest moment na używanie wszystkich manualnych odpałek typy ręce engi.
Spamimy starfire póki nie wejdzie
Solar Eclipse.
Na Solarze spami się tylko wrath i w przypadku słabszego builda wrzuca Insect Swarma.
Tutaj proces się zapętla i gramy między dwom Eclipsami rzucając odpowiadającą dotkę, albo tylko Moonfire przy lepszych buildach.
Jak starfall zejdzie z CD to staramy się go użyć jak najszybciej albo poczekć kilka sekund na trinket, jeżeli będzie taka okazja.
Przy dłuższych walkach trzeba też poprawiać FF. Wystarczy, żeby jeden balas rzucał i poprawiał FF.
Nie może to być inny druid, ponieważ bala ma dodatkowe talenty w FF.
Jeżeli mamy BL/Hero nie używamy wrathów!
Chyba że do szybkiego procnięcia Lunara.
Spamimy tylko Starfire niezależnie od tego jaki Eclipse mamy.
Jeżeli musimy biegać, to możemy używać Insect Swarma, który nie jest w ogóle grany w rotacji przy BiSie, albo
Tajfuna.
Jednakże trzeba być ostrożnym z tym spelem, bo odrzucanie mobów z melee może znacząco utrudniać ich bicie dla MDPS.
Hurricane
może wygląda spektakularnie, ale potrzebuje przynajniej 4 targetów, aby opłacać sie bardziej niż rotacja single target.
W przypadku mocnego wjazdu w stylu Starfall + Hurricane bez nabicia addów definitywnie polecą one na nas, więc prewencyjnie polecam używać
Barkskina.
Druid z racji wielu form ma trochę rzeczy, które mogą się przydać na raidzie. Wcześniej wspomniany Barkskin ma bardzo krótki cooldown i redukuje pushbacki do 0. Dodatko można go używać poza GCD, więc aż prosi się o używanie w kazdej możliwej sytuacji. Obowiązkowo blisko pod ręką Innervate i Rebirth, które mocno wspomagają naszą grupę raidową. Zamiana w Kota i Dash, jeżeli chcemy gdzieś szybko przejść.
BiSy w obu frakcjach są takie same, ale bardzo często zezwala się na wariację spodni.
Jest to dosyć poszednia decyzja co jest dal nas ważniejsze - kryt i stabilniekszy gameplay,
albo haste i możliwość wyciągnięcia więcej.
Dla casualowców zdecydowanie polecam granie pięciosetu, co też potwierdza większość graczy.
Chociaż ceny
Vanquisherek HC
są zdecydowanie zazwyczaj większe niż spodni z Rota.
Horda BiS
1. Head. Sanctified Crimson Acolyte Cowl.
2. Neck. Amulet of the Silent Eulogy / Blood Queen's Crimson Choker.
3. Shoulder. Sanctified Crimson Acolyte Mantle.
4. Cloak. Cloak of Burning Dusk.
5. Chest. Sanctified Crimson Acolyte Raiments.
6. Wrist. Bracers of Fiery Night.
7. Weapon. Royal Scepter of Terenas II.
8. Off-Hand. Shadow Silk Spindle.
9. Hands. Sanctified Crimson Acolyte Handwraps.
10. Waist. Crushing Coldwraith Belt.
11. Legs. Plaguebringer's Stained Pants.
12. Feet. Plague Scientist's Boots.
13. Ring 1. Ashen Band of Endless Destruction.
14. Ring 2. Ring of Rapid Ascent / Valanar's Other Signet Ring.
15. Trinket 1. Charred Twilight Scale.
16. Trinket 2. Phylactery of the Nameless Lich.
17. Wand. Corpse-Impaling Spike.
Alliance BiS
1. Head. Sanctified Crimson Acolyte Cowl.
2. Neck. Blood Queen's Crimson Choker.
3. Shoulder. Sanctified Crimson Acolyte Mantle.
4. Cloak. Cloak of Burning Dusk.
5. Chest. Sanctified Crimson Acolyte Raiments.
6. Wrist. Bracers of Fiery Night.
7. Weapon. Royal Scepter of Terenas II.
8. Off-Hand. Shadow Silk Spindle.
9. Hands. Sanctified Crimson Acolyte Handwraps.
10. Waist. Crushing Coldwraith Belt.
11. Legs. Plaguebringer's Stained Pants.
12. Feet. Plague Scientist's Boots.
13. Ring 1. Ashen Band of Endless Destruction.
14. Ring 2. Ring of Rapid Ascent.
15. Trinket 1. Charred Twilight Scale.
16. Trinket 2. Phylactery of the Nameless Lich.
17. Wand. Corpse-Impaling Spike.
Zaczynając klasycznie na casterach - cts i phylka. Jeżeli nie grasz RS25HC, to kolejno polecam back i wristy. Nie zalecam donować terenasa, bo jest sporo alternatyw, które można łatwo i tanio zdobyć - normalowy terenas, Staff z LK10HC, Dagger z LK10HC, Staff z BQL25HC, Staff z VDW10HC, Staff z LK25HC. Bala bardzo dobrze sprawdza się ze stafem z LK10HC, bo daje on ogrom kryta.
Frejmy rajdowe - Healbot / Grid / Elvui / Vuhdo
- konieczne do dispelowania, rzucania nerek, kombat ressów i leczenia.
WeakAuras / Tellme When / Need To Know / PowerAuras
- do trackowania cooldownów, buffów, debuffów, zapewnienia przejrzystego eclipse'a
Cast Bar - Quartz , ElvUI itp
- szczególnie dobrze się sprawdza przy channelach - Hurricane i Tranquility, ale też standardowej rotacji.