Ulubieniec OG tanków. Najlepszy casual offtank. Potrafi najłatwiej utworzyć aggro na kilku targetach,
ma dwa taunty, daje buffy raidowi.
Daje defensywną odpałkę raidowi.
Może rzucić
hopę,
lohę,
freedom,
trzydziestkę,
po prostu ma tego mnóstwo. Idealne wsparcie dla raidu i idealny tank
do ogarniania addów.
Paladyn ma dwie umiejętności, które odbijają się przez 3 targety. Z tego powodu łatwo jest trzymać je na sobie.
Paladyn to zawsze dodatkowy paladyński buff na raidzie. Prot paladyn oferuje unikatowy buff
– GboSa (
Greater Blessing of Sanctuary),
ale zazwyczaj priest w disci daje ten sam efekt
targetom, które leczy.
Prot paladyn i Holy paladyn (z dobrymi talentami) daje raidowi DSaca (Divine Sacrifice). Nie
chodzi tutaj o samego spella, a o jego ulepszenie, czyli divine guardian. Ten talent redukuje
dmg wszystkich, którzy są w zasięgu o 20% na 6 sekund. Jest to najpotężniesza defensywna
odpała dla raidu. Specjalnie używa się macra z cancelaurą na DSaca, żeby został tylko efekt
redukcji dmg’a.
Idąc dalej, paladyn ma swoje paladyńskie umiejętności, czyli wszystkie handy. Może zdjąć
slowa z kogoś, może
zmiejszyć aggro na kimś,
może zapobiec fizycznym atakom na kimś,
może przekierować dmg na siebie,
może instantowo wyleczyć kogoś do fulla.
Wszystko to, co
odróżnia dobrego paladyna od przeciętnego.
Wywód najlepiej skończyć odpałkami paladyna, których niestety za dużo nie ma, ale ma
najmocniejszą odpałkę w grze, zmniejszającą wszystkie obrażenia o 50% na aż 12 sekund.
- Divine protection co dwie minuty
- DSac co dwie minuty
- Czteroset T10 z plejki (Divine Plea) co minutę
Istnieje jeszcze odpałka z
glypha na salve,
ale gra się go dosyć rzadko, głównie w przypadkach jak paladyn tankuje solo.
Mało, dlatego paladyn nie jest najlepszym main tankiem.
Jest to rekompensowane faktem, że pasywnie stojąc jak kukła dostaje najmniej obrażen w stosunku do całej reszty tanków.
Dlatego jest to ulubieniec dla OG tanków oraz na granie 0% lub innych wyzwań gdzie dmg w tanka jest największy.
Talenty paladyna mają bardzo dużo dywagacji.
Polegają one na rozdawaniu punktów różnie w divinity, reckoning, crusade, pursuit of justice, conviction, seal of command i skracanie cooldowna na hammer of justice.