Przykładowa kompozycja raidu 10
dlaczego tak?
Sekcja ta ma pokazać przykładową logikę rozumowania jak i dlaczego zbiera się skład na raid dla 10 osób. Zazwyczaj chcemy celować i idealny skład i minimalizować kompromisy, ponieważ znaczna odchyła od dobrego składu bardzo mocno wpływa na performance wszystkich w raidze - tankowi ciężej utrzymać aggro, depsy biją bardzo mało, raid ma mało buffów. Dobry raid leader będzie przewidywał te problemy podczas komponowania grupy i godził się na niektóre z tych utrudnień.

Przy składaniu raidu zawsze chcesz zacząć od tanków i healerów, bo zazwyczaj mają najmniejsze branie. Marzeniem jest main tank DK. Od razu dwa buffy z głowy. W off-tanku chcielibyśmy prot pala. Najfajniej z offspecem w retri. Możliwe też są roszady prot->holy i wtedy jakiś healer idzie w DPS-a, albo po prostu ma się więcej healerów. Załóżmy, że obecnie takowego nie mamy. Może się nadać prot warek, albo druid. Oczywiście najfajniej jak z offspecem w DPS-ie. Powiedzmy, że padło na warka.

Healerzy. Resto shaman to marzenie na start. Mamy DK tanka, więc melee haste nie jest potrzebny. Drugi heal, najlepiej też z offspecem w DPS-ie. Może być dosłownie każdy. Dajmy na to – resto dudu z offem w kocie. Jest spoko.

Teraz zestaw DPS-ów. Niezależnie od tego, co by się działo, na start preferuję huntera i rogala. Jest to uniwersalne rozwiązanie wielu problemów. Bez obu będzie trudno z aggro dla tanka. Dlatego przyjemna dycha zaczyna się od huntera i rogala. Teraz idealnie siada balas, retras, warek oraz sprej. Dużo buffów, wsparcie raidu, elastyczność. Pozostaje ostatni slot dla kogoś mniej użytecznego. Zazwyczaj chciałbym tutaj widzieć speca, który będzie topował tabelę, ale może to też być miejsce na boosta, albo mniej użyteczną klasę – locka, maga, shamana, DK, cokolwiek. Powiedzmy, że jest akurat mag pod ręką.

  1. DK main tank – 20% Melee Haste, 10% Attack Power, Hysteria
  2. Prot Warrior / Fury Warrior – 5% physical crit (fury), Sunder Armor -20%
  3. Resto Shaman – 5% Spell Haste, Mana Tide, Bloodlust, 3% Physical Reduction
  4. Resto Druid / Feral – CB ress, Nerka, Revitalize (resto), 6% Healing (resto), 5% Physical Crit (kot), 30% Bleed DMG (kot)
  5. Hunter – MD, 10% Attack Power
  6. Rogue – ToTy, 4% Physical DMG
  7. Boomkin – 5% Aura Spell Crit, 3% Haste, 13% Magical DMG, 3% spell hit, CB ress, nerka
  8. Retras – 3% DMG, 3% Haste, handy, BoK, Replenishment
  9. Spriest – 3% Spell Hit, HP/Mana Hymn
  10. Mag – 5% Target Spell Crit
To może się wydawać dużo, ale po latach gry takie coś gracz powinien od razu mieć w głowie kiedy patrzy na swoje frame'y. Całkiem sprawny skład. Oczywiście pod icka. Idąc na dychę, buffy mają znaczenie, bo na 25 jest więcej slotów na bezużyteczne klasy.