FOS, POS, HOR
Forge of Souls, Pit of Saron, Halls of Reflection
Jedyną sensowną opcją normalowego dungeona jest FoS, PoS oraz HoR. Ostatnia pozycja jest najmniej lubianą, bo wymaga relatywnie dobrego depsu. Dlatego zazwyczaj robi się FoS-PoS runy. Wszystkie te instancje znajdują się na prawo, na górze od głównego wejścia do ICC. W środku tunelu o popołudniowej lub wieczorowej godzinie czekają tam na Was tłumy.

Teraz musicie załapać się do jakiejś grupy, albo samemu złożyć. Standardowo 1 tank, 1 heal i 3 depsów. Polecam nie dobierać klas, które mogą brać Wam itemy. Przykładowo druid tank weźmie itemy dla rogala i kota. Paladyn, DK i warek podobnie. Inni też będą zwracać na to uwagę i nie będą chcieli was z tego powodu wziąć do party.

W środku FoSa na początku czeka na Was quest, który musicie zrobić, żeby wejść do PoSa i tak samo, chronologicznie, do HoRa. Przy okazji wpada dzięki nim zgarniecie 15 EoFów.

Wejście do tunelu z dungami
Wejście do FoSa i PoSa
FoS jest relatywnie prosty. Przynajmniej w teorii. Ogarnięcie waszej grupy będą weryfikować grupki mobów, których nie da się nie pullnąć razem. Kluczowe jest interruptowanie bonecasterowi casta - bone volley - i adeptom - dark mending. Powtórzyć jeszcze razy 4 i jesteście na pierwszym bossie. Uciekać jak wyciąga waszą duszę. Lecącą do bossa duszę CCkować i zbić zanim do niego dotrze. Jak boss ma poniżej 30% HP zbiec się do środka platformy.

Ostatni boss castuje Phantom blast – interruptujcie ile się da, bo zadaje spory dmg tankowi. Jak boss połączy się linką z kimś to przestajecie bić, bo przekazuje obrażenia do gracza. Stać za nim jak strzela laserem przed siebie. W sumie tyle. PoS jest zdecydowanie trudniejszy. Jak ostatni boss FoSa leży, oddajcie Sylvanass/Jainie questa i bierzcie nexta.

Bramy dungów
Bramy do Dungeonów
Lepiej nie wyjść na lamusa i nie dostać kicka na wstępie PoSa, a serio łatwo jest wykryć błędy nowych graczy. Zdecydowana większość waszych współgrajków nie będzie miała cierpliwości na tłumaczenie wam co macie zrobić. Ilustracja obok pokazuje jak przejść „normalnie” przez PoS. Oporne punkty (nie tylko bossy) zaznaczyłem zielonymi krzyżykami. W ten sposób minimalizujecie pullanie niepotrzebnych mobków.

Pamiętaj – weź questa przy wejściu. Teraz musisz uwolnić 15 niewolników. Nie da się tego obejść bez pullowania niepotrzebnego trashu. Po zabiciu drugiego bossa na wyznaczonej drodze oddaj quest. Weź następny, po zabiciu ostatniego bossa oddaj quest i znów weź następny.

Respektujcie mechaniki bossów, bo potrafią oneshotować wystarczająco dobrze ubrane osoby jak na tą instę.

Pierwszym bossem jest Ick. W stosunku do przeciętnego mobka bije trochę więcej. Poza tym rzuca polem szlamu pod kogoś. Nie stójcie w tym. Ma 3 rotujące umiejętności. Dwie z nich dosłownie usuwają. Mianowicie Poison Nova, czyli eksplozja w pobliżu bossa – ucieknijcie spod niego zanim skończy castować, i Pursuit – boss wybiera nowy target i goni za nim przez kilka sekund. Wystarczy uciekać. Ostatnia umiejętność rzuca eksplodujące bańki na miejsca, w których stali gracze. Wybuchają one dopiero po chwili, więc rozstawcie je jakoś strategicznie, bo około 3 eksplozje i was nie ma.

Następny jest Forgemaster Garefrost. Tutaj kluczowe jest zdjęcie stacków debuffa, który wam z czasem nakłada boss. Żeby się go pozbyć chowacie się za kamieniem, którym w kogoś rzuci. Na dobrą sprawę tyle trzeba wiedzieć.

Kolejno jest trash, który mocno bije. Mocno bije, bo zakłada diseasy i burny na was. Jak ktoś (paladyn, shaman, priest) może to dispellować, to powinien. Jak macie bardzo dobrego heala, to poradzicie sobie bez tego.

Następnie znowu trash, ale jeszcze bardziej morderczy. Nie pullajcie całej grupki mobów. Najlepiej najpierw melasów, a potem casterów, bo połączenie sunderów od melasów i frostboltów od casterów to łomot, którego słabszy tank nie przetrwa nawet na odpałach. Interruptujcie casty ile możecie.

Martysia
Typowe przejście przez PoS
Potem jest jaskinia. Jak macie huntera albo locka to może wam pullnie mobki przed jaskinię, żeby ułatwić zadanie. Jak nie, to będziecie musieli bić, biegać na boki i unikać spadających klocków lodu. W połowie drogi przez jaskinię na HC czeka na was elemental. Jest to jedyne miejsce w jaskini, gdzie nie spada lód, więc jak chcecie robić przerwę, albo trzymać addy, to najlepiej tam.

Na końcu czeka na was boss, który bije jak pojebany. Kiedy boss dostaje buffa, i rośnie, najlepiej, żeby był kite’owany przez pola śniegu, które go spowalniają. W ten sposób może gonić tanka i nigdy do niego nie dobiec. Jeszcze warto respektować debuff, który sprawia, że jak leczycie albo bijecie, to boss się leczy, bądź bije mocniej. No i odbiegajcie od innych jak leci na was ice tomb.

Na HoRze nie ma za dużo do tłumaczenia. Grupa po prostu musi zbijać na tyle szybko mobki, żeby was nie zabiły, albo wymaniły healera. Zbierajcie się w rogach holu, żeby zburścić je przy użyciu AOE. Interruptujcie heale priesta. Odwracajcie abomki od grupy. Serio dużo taktyk tu nie ma. Bierzcie i oddawajcie questy po każdej serii mobów. Będą po drodze.

Ale zaraz, tutaj też się nie łapiecie (XD), bo chcą 3k gs’u. Jednak będziecie potrzebować jakichś itemów na start. Dlatego musicie się ubrać w BOE.