Quest na Shadowmourne
Shadowmourne'a zdobywa się po zrobieniu szeregu 6 questów. Questa robi się przynajmniej 4 miesiące przy obecnym drop rate shardów. Skończenie tych questów daje nie tylko broń, ale też zestaw fantów, które kosztują spore pieniądze na AH:
  1. Tabard
  2. Mounta
  3. Muradina
  4. Music Box'a
  5. Portal do Dalaran
Żaby zacząć quest trzeba być przynajmniej honored z Ashen Verdict - reputacją zdobywaną za robienie ICC. Questa bierzemy od Dariona, który jest na początku ICC po lewej stronie. Punkt wejściowy questa jest dosyć kosztowny, bo pierwszy quest wymaga przyniesienia
  1. 25 Primo
  2. Młotka z jaskini na północy Dragonblight
  3. Krwi Festera
  4. Krwi Rota
Primo trzeba po prostu kupić. Młotek zdobywa się w jaskini po przejściu krótkiego encountera. Wejście do jaskini jest dosyć oczywiste. W środku jaskini podchodzimy do górki z młotkiem. W momencie dostania stuna zaczyna się "encounter". Młotek będzie latał przez chwilę po jaskini pełnej ghouli, aż w końcu będzie można go podnieść. Po podniesieniu trzeba będzie pokonać elitarnego zombiaka. Potrzebne jest tutaj jakieś 4-5k gsu, żeby to zrobić. DK i Paladyn mogą się leczyć, więc bardzo polecam warriorom robić to w procie jeżeli nie macie jakiegoś 6k. Krew z ziemniaków można zdobyć tylko na raidach 25. Krew z bossa może wziąć tylko jedna osoba, więc zazwyczaj w gildiach się ja rezerwuje, a na pugach rolluje.

Encounter w jaskini
Encounter w jaskini
Po zebraniu tych przedmiotów i oddaniu questa dostajemy shadow edge'a. Jest to bardzo solidna broń na start raidowania, ale w praktyce wymaga przejścia ICC raz albo dwa razy (krew i repa). Jeżeli zaczyna się ICC od 8/12 i ma się trochę szczęścia to już w tym momencie Cryptmaker i Bloodfall są lepsze. Niemniej jednak SE, będzie nam potrzebne do zrobienia kolejnego questa - czyli zbieranie dusz. Dusze można zbierać ze wszystkich undeadów na dowolnym ICC. Tyczy się to też bossów. Żeby zebrać duszę z moba trzeba go uderzyć z SE. Przy większych grupach mobów może to być problematyczne, dlatego tagowanie ich z wratha, thunder clapa i blood boila zalicza jako uderzenie. Z jednego icka wyciąga się około 80-90 dusz max, więc w najlepszym scenariuszu questa można zrobić w około półtorej miesiąca, robiąc dwa ICC co tydzień. No chyba że pójdziesz na rep farmę. W przypadku bosów - dużo osób uderza tylko raz z SE i zmienia broń na swoją standardową. To też zalicza zebranie duszy. Spawny nie są liczone do zbierania dusz - Sindragosa gauntlet, spawny VDW, summon psa, ghoule na LK, szkietory wbiegające na początku ICC.

Po zrobieniu dusz trzeba zrobić trzy raidowe questy na PP, BQL i Sindi. Można je tylko zrobić na ICC 25. Zazwyczaj robi się je na jednym raidzie, który jest na niższym poziomie niż standard gildii. Robienie questa na PP HC i Sindi HC jest oczywiście możliwe, ale trudne. PRZY KAŻDYM Z NICH MUSICIE MIEĆ UBRANE SE. Zawsze musicie też pokonać bossa i przeżyć do końca walki. Nie można też w trakcie walki używać bani, która zdejmuje debuffy związane z questem.

Quest na PP wymaga wejścia do Abominacji i kliknięcia czwórki przy pełnej energii. Z racji tego, że Abo ma dosyć odpowiedzialne zadanie na tej walce, większość świeżaków bardzo się stresuje tym, żeby tego nie spierdolić. Najlepszym i najprostszym podejściem do sprawy jest zostawienie na jakieś 6 sekund pierwsyzch plam i spicie ich, żeby mieć max energii i od razu zrobienie questa. W takim wypadku pierwszy zielony ooze najprawdopodobniej nie będzie miał slowa, ale na normalu raid może sobie z tym poradzić. Cokolwek by się nie działo najważniejsze w abo jest ZAWSZE MIEĆ SLOWA NA CZERWONEGO! Jeżeli masz myśleć o jednej rzeczy - to powinno cię uratować.

Quest na PP POV
Quest na PP POV
Drugi quest na BQL wymaga ugryzienia przynajmniej 3 osób i wejścia w linkę pomiędzy tankami, która przekazuje dmg od bossa. Żeby to ułatwić zazwyczaj pierwszy bite bierze osoba robiąca quest. Po wzięciu bite'a questowicza odpala się trzydziestką (i sam też się odpala defensywką), po czym wbiega na moment w rozstawijących się lekko tanków. Zostaje najtrudniejsza rzecz - nie wyłożyć się do końca walki.

Ostatni quest na Sindi jest najprostszy. Trzeba przyjąc na klate 3 frost breath'y bossa. Zazwyczaj stoi się dosyć daleko za tankiem, żeby nie dostawać z innych ataków bossa, ale żeby healerzy mieli questowicza w zasięgu. Na jeden podlot boss castuje dwa breathy, więc standardowo walka trwa akurat tyle ile potrzeba do questa.

Pozostaje najdłuży quest - zbieranie shardów. Shardy są zazwyczaj zarezerwowane w gildii dla wybranych graczy w dane dni tygodnia. Na pugach zazwyczaj też są zabierane przez wybraną osobę, albo rzadziej rollowane. Shardy mają dosyć małą szansę na wypadnięcie z bossów i można je zbierać tylko na ICC 25. Z LK drop jest niemalże 100%. Zazwyczaj na raidze zdobywa się około 3 shardy. Do zdobycia SM'a potrzebne jest 50.

Po zdobyciu SM'a questline się nie kończy. Musimy jeszcze raz pokonać LK, żeby zdobyć z niego pudełko. W pudełku znajduje się zestaw przedmiotów, które możemy wymienić na przedmioty wypisane na początku tej sekcji. Robi się to przy wejściu do ICC, gdzie pojawią się nowe NPC, widoczne tylko dla nas. Ważne jest to, żeby zrobić questa na raz i najlepiej od razu, bo często się buguje i trzeba pisać ticket o zdobycie itemów.

Quest na Sindi
Quest na Sindi
Questy po zebraniu SMa
Questy po zebraniu SMa